Шрамківська сільська територіальна громада
Черкаська область, Золотоніський район

ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ ЗА ВІКОМ

Дата: 10.05.2024 14:36
Кількість переглядів: 76

Фото без опису

Згідно зі статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсійний вік і право на призначення пенсії за віком визначається залежно від набутого особою страхового стажу.

 

У випадку, якщо громадянин не накопичив до 2024 року 15 років страхового стажу, він зможе вийти на пенсію у 65 років і отримувати соціальну виплату.

 

Для призначення пенсії за віком потрібно не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку звернутися до територіальних органів Пенсійного фонду України особисто або подати документи через електронний кабінет вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Які документи потрібно подати для призначення пенсії за віком

1) заява;

2) паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне проживання, посвідчення біженця або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України). Представник додатково подає документ, що підтверджує його повноваження.

3) документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);

4) документи про страховий стаж;

5) довідка про заробітну плату за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року (за бажанням особи або в разі якщо страховий стаж починаючи з 01 липня 2000 року становить менше 60 місяців страхового стажу, або в разі призначення пенсії відповідно до міжнародних договорів (угод) у галузі пенсійного забезпечення – довідка про заробітну плату за періоди роботи на території держави-учасниці угоди);

6) довідка про нараховані суми грошового забезпечення та сплачені страхові внески (у разі якщо за період з 01 липня 2000 року по 31 грудня 2016 року в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні відомості, необхідні для призначення пенсії військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), поліцейським, особам рядового і начальницького складу відповідно до Закону);

7) довідка про реєстрацію місця проживання особи, передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» (для громадян, які мають паспорт громадянина України у формі пластикової картки типу ID-1);

8) документи, які засвідчують особливий статус (за наявності).

 

Документи подаються у разі, якщо в інформаційних системах відсутні необхідні відомості або у них містяться розбіжності.

 

Розмір пенсії кожної особи визначається індивідуально з урахуванням її страхового стажу та заробітку.

Страховий стаж після 01.01.2004 обчислюється територіальними органами Фонду за даними, що містяться в Реєстрі застрахованих осіб, а за періоди до 01.01.2004 — на підставі трудової книжки та інших документів.

Пенсія за віком може призначатися автоматично, якщо в Реєстрі застрахованих осіб є відомості про стаж, набутий до 2004 року (роботодавцем чи застрахованою особою подано для оцифрування трудову книжку).

Якщо за даними Реєстру застрахованих осіб стажу недостатньо, то для призначення пенсії необхідно подати заяву та додаткові документи.

Звертаємо увагу, що в Пенсійному фонді України впроваджено екстериторіальний принцип обслуговування громадян: заяву для призначення пенсії та необхідні документи можна подати до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України.

Заяву для призначення пенсії та необхідні документи можна подати в електронній формі через вебпортал електронних послуг Фонду (http://portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь