ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ТОВ "КОНОНІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР"
Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля не зазначається суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 9186
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОНОНІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР" 32284263
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 36014, Полтавська обл., місто Полтава, ПЛОЩА ПАВЛЕНКІВСЬКА, будинок 24
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Планованою діяльністю передбачається: Нове будівництво системи автономного газопостачання скрапленим вуглеводневим газом пропан-бутаном для зерносушарок ДСП-32х2 у кількості 2 шт. за адресою: 19810, Україна, Черкаська область, Золотоніський район, с. Кононівка, вул. Поштова, 2.
Технічна альтернатива 1.
Основною діяльністю існуючого підприємства є Складське господарство. Підприємство спеціалізується на заготівлі, очищенні, сушінні, зберіганні та відвантаженні зернових та олійних культур. З метою забезпечення зерносушарок альтернативним видом палива передбачається будівництво системи газопостачання СВГ для двох зерносушарок ДСП-32х2, шляхом встановлення одного підземного резервуару об’ємом 9,2 м3, випарника, газового пальника, системи газопостачання у вигляді наземних газопроводів рідкої та парової фаз високого тиску
(робочий тиск не більше ніж 1,6 МПа), наземних/підземних газопроводів парової фази середнього тиску (робочий тиск не більше ніж 0,03 МПа) та двох наземних резервуарів СВГ об’ємом по 54 м3 на шасі напівпричіпах. Резервуари СВГ використовуватимуться для зберігання скрапленого вуглеводневого газу, що в подальшому буде використовуватися для сушіння зернових культур у зерносушильному відділенні. Планована діяльність належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» відповідно до: - ст.3 пункт 3 підпункт 4 поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше.
Технічна альтернатива 2.
Розглядалася можливість встановлення підземних резервуарів зберігання скрапленого вуглеводневого газу. Встановлення підземних резервуарів супроводжується значним об’ємом земляних робіт, передбачає додаткові заходи по захисту від корозії, урахуванню можливого підняття рівнів ґрунтових вод, промерзання ґрунту. З екологічної точки зору встановлення підземних резервуарів передбачає освоєння більшої земельної ділянки, а відповідно і має більший вплив на ґрунти та ґрунтові води, а також потребує додаткової рекультивації порушеної земельної ділянки, оскільки глибина встановлення резервуару не менше 0,6 м.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Черкаська обл. Золотоніський р-н Кононівка Поштова, 2
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Шрамківська територіальна громада Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Черкаська обл. Золотоніський р-н Кононівка Поштова, 2..
Реалізація планованої діяльності передбачається на існуючому підприємстві ТОВ «КОНОНІВСЬКИЙ ЕЛЕВАТОР», за адресою: Черкаська область, Золотоніський район, с. Кононівка, вул. Поштова, 2, на земельній ділянці з кадастровим номером 7120685500:01:001:1001, площею 10,6879 га. Цільове призначення земельної ділянки: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Категорія земель - Землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення. Земельна ділянка перебуває в оренді терміном на 20 років, згідно Договору оренди № 9 з 13 лютого 2007 року по 13 лютого 2027 року. Ділянка в цілому відповідає містобудівним вимогам, забезпечує дотримання санітарних, пожежних, екологічних вимог та знаходиться за межами санітарнозахисних зон інших підприємств. До історико-культурних зон, об’єктів природно-заповідного фонду, Екологічної та Смарагдової мережі земельна ділянка не відноситься. Санітарно-захисна зона визначена ДСП 173-96 дотримана.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Черкаська обл. Золотоніський р-н .
Територіальна альтернатива 2 не розглядається, оскільки підприємство здійснює свою діяльність на спланованій території, що передана в довгострокову оренду. Виділення нової території тягне за собою цілу низку проєктних та організаційних заходів з інженерної підготовки,
рекультивації порушеної земельної ділянки, що є екологічно, економічно та соціально неефективним. Приймаємо територіальну альтернативу № 1 - як єдиний доцільний, оптимальний та економічно виправданий варіант.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив від планованої діяльності є позитивним та проявляється у підтримці та сприянні розвитку підприємства, збільшенню надходжень податків до бюджетів усіх рівнів.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Проєктом передбачене будівництво станції регазифікації, з метою безперебійного функціонування зерносушильного відділення, що включає: - один підземний резервуар СВГ (V=9,2 м³); - два наземні резервуари СВГ (V=54 м³ кожен); - випарник з регуляторною групою та газовим лічильником; - блискавкоприймач; - стовпчик статичного розряду; - технологічні газопроводи, запірна та запобіжна арматура. Випарник для скрапленого вуглеводневого газу призначено для випаровування (регазифікації) СВГ та подачі парової фази на редукторні групи для зниження тиску газу до необхідного перед пальником. Будівництво передбачено вести в дві черги. Перша черга будівництва – влаштування підземного резервуару РСГ (Є-1) об’ємом 9,2 м3, випарника (В-1) KВV-1500, регуляторної групи (РГ-1) продуктивністю 1500 кг/год, вузла зливу з автоцистерни, будівництво газопроводів високого тиску та газопроводів середнього тиску до пальників зерносушарки №1 та встановлення двох наземних ємностей, об’ємом 54 м3 на шасі. Друга черга будівництва – монтаж газопроводів середнього тиску до пальників зерносушки №2. В якості споживачів газу є дві зерносушарки з чотирма газовими пальниками, розрахункова потужність кожного пальника - 3200 кВт. Сумарна максимальна потужність зерносушарки 12800 кВт. Пальники газоспоживчого обладнання розраховано для роботи на паровій фазі зрідженого вуглеводневого газу пропан-бутану тиском 300 мбар. Теплотворна здатність СВГ приймається – 25020 ккал/нм³. Наповнення резервуарів зрідженим вуглеводневим газом буде проводитись від спеціальної транспортної автоцистерни зі зрідженим газом. Навколо резервуарів передбачено встановлення сітчастої огорожі з можливістю провітрювання висотою 1,6 м, що обмежує доступ персоналу без відповідного навчання та допуску. Передбачається що газоспоживаюче обладнання буде працювати в середньому на 70% від зазначеної номінальної потужності - 180 днів / рік по 20 год / добу. Кількість працюючого персоналу – 60 працівників. Інженерне забезпечення об’єкту: водопостачання для виробничих та господарсько-питних потреб – зі свердловини відповідно до дозволу спеціального водокористування. Джерелом питної води слугує привозна бутильована вода. Господарсько-побутові стічні води відводяться в існуючий гідроізольований вигріб з подальшим вивезенням асинізаційною технікою комунального підприємства. Негативний вплив на водне середовище – відсутній. Системи водопостачання та водовідведення герметичні, витоків немає, забруднення підземних вод господарсько-побутовими стоками відсутнє. Проектом не передбачено скид стічних вод у водні об’єкти. Аварійне електропостачання здійснюється від дизельгенератора та бензогенератора. Система газопостачання обладнана системою автоматичної сигналізації загазованості. Для сповіщення про аварійну ситуацію на об’єкті застосовано світло-звукові сповіщувачі. Територія укомплектована первинними засобами пожежогасіння згідно пожежних норм. Кількість зерна що планує приймати елеватор протягом року -100000 т, кількість зерна що поступає на зерносушильне відділення 100000 т.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні обмеження: атмосферне повітря: - дотриманням норм екологічної безпеки з урахуванням фонових концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися на підставі Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності до його Умов) та не повинні перевищувати гранично допустимі нормативи. Відходи: забезпечувати збирання, зберігання та своєчасну передачу спеціалізованим організаціям відповідно до укладених договорів. Земельні ресурси: максимальне збереження ґрунтового покриву на основі обраного оптимального варіанта встановлення технологічного обладнання на підприємстві. Водні ресурси: дотримання зобов'язань щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством, водокористування в межах визначених дозволом на спецводокористування лімітів. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України (Земельний кодекс України, Водний кодекс України, Законів України «Про охорону земель», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», «Про управління відходами» та ін.) з дотриманням нормативів гранично допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, охорони праці, пожежної безпеки, поводження з відходами, що забезпечує екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, дотримання нормативів шкідливих впливів на навколишнє природне середовище. Санітарно-гігієнічні обмеження: - дотримання нормативної санітарно-захисної зони та планувальних обмежень згідно з ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 №173, зареєстрованого у Мін’юсті 24.07.1996 за №379/1404); дотримання допустимих рівнів шуму згідно з вимогами ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму» та ДСН 3.3.6.037-99 «Державні санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»; забезпечення санітарно-гігієнічних потреб працюючого персоналу. Планувальні обмеження: дотримання мінімальних відстаней до існуючих об’єктів та територій. Інші обмеження: дотримання правил пожежної безпеки, дотримання технологічних регламентів та умов щодо планованої діяльності.
щодо технічної альтернативи 2.
Екологічні та інші обмеження аналогічні до технічної альтернативи 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання розміру санітарно-захисної зони; протипожежних розривів між будівлями та спорудами.
щодо територіальної альтернативи 2.
не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
На території земельної ділянки наявні діючі виробничі приміщення та комплекс допоміжних будівель та споруд. Для встановлення наземних ємностей на шасі передбачається улаштування твердого покриття на площі близько 100 м2. Для встановлення підземної ємності передбачається розроблення котловану під фундамент резервуару проводиться екскаватором JCB-3CX з вивозом ґрунту самоскидом. Під’їзні шляхи та внутрішньомайданчикові дороги існуючі. В місці зупинки автомобільної цистерни влаштовується майданчик з покриттям із монолітного без іскрового армованого бетону В25 (тип 2). Планування системи газопостачання потребує забезпечення дотримання протипожежних розривів в місцях встановлення ємностей з СВГ. Для експлуатації запроектованих споруд максимально використовуються об’єкти господарювання: існуючі
споруди, інженерні мережі та автодороги. щодо технічної альтернативи 2.
Підземне встановлення усіх резервуарів передбачає виконання еколого-інженерної підготовки згідно технічної альтернативи 1, тим самим створюючи додаткове навантаження на земельні ресурси. Знімання насипного та ґрунтово-рослинного шару при проведенні земельних робіт, окреме його складування та повернення при плануванні території, що забезпечує його максимальне збереження; раціональне використання ґрунту. Крім того, при розміщенні підземних резервуарів у ґрунті він повинен бути замінений піщаним ґрунтом на глибину промерзання, а в місцях з високим рівнем ґрунтових вод слід передбачати рішення щодо запобігання спливання резервуарів.
щодо територіальної альтернативи 1.
Під’їзні шляхи та внутрішньомайданчикові дороги існуючі. Санітарно-захисна зона дотримана. Територіальна альтернатива 1 не потребує додаткової еколого-інженерної підготовки і захисту територій.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива 2 не розглядалась.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Клімат і мікро клімат – вплив екологічно обгрунтований. Повітряне середовище: очікується вплив при виконанні будівельних робіт та при функціонуванні додаткового технологічного обладнання на існуючому виробничому майданчику. При виконанні будівельних робіт вплив є тимчасовим, викиди забруднюючих речовин очікуються від спалювання палива в двигунах внутрішнього згоряння будівельних машин, спецтранспорту; від фарбувальних, зварювальних, металообробних робіт тощо. Рівень забруднення не перевищуватиме ГДК на межі санітарнозахисної зони при дотриманні заходів по охороні атмосферного повітря при виконанні будівельних робіт. В результаті реалізації планованої діяльності утворюються додаткові джерела викидів: дихальні клапана наземних резервуари зберігання СВГ, запобіжні клапани підземної ємності зберігання СВГ, заправні клапанапа ємностей зберігання СВГ, свічі продувки газопроводу. Кількісний та якісний склад зміниться в результаті надходження в атмосферне повітря додаткових забруднюючих речовин (пропан, бутан, одорант). Основними забруднюючими речовинами на виробничому майданчику є речовини у вигляді твердих суспендованих частинок, вуглеводнів граничних, пропан, бутан, бенз(а)пірен, Сажа, Аміак, НМЛОС, Оксиди азоту (у перерахунку на діоксид), сполуки Азоту, Азоту (1) оксид N2O, Оксид вуглецю, Вуглецю діоксид, Метан, Діоксид сірки. Водні ресурси. Додатковий вплив на водне середовище не очікується. Системи водопостачання та водовідведення герметичні, забруднення підземних вод господарсько-побутовими стоками відсутнє. Відведення забруднених стічних вод передбачається в гідроізольований вигріб. розміщений на території підприємства. Скид забруднюючих стічних вод у природні водні об’єкти відсутній та не передбачається. Вплив на ґрунти та геологічне середовище. Порушення та забруднення ґрунтів не передбачається. Шумове забруднення. Межа розповсюдження шуму знаходитиметься в межах промислового майданчика та встановленої СЗЗ та не перевищуватиме допустимих значень. Рослинний і тваринний світ та об’єкти природнозаповідного фонду - вплив не передбачається. Навколишнє техногенне середовище- негативний вплив на промислові, житлово-цивільні і сільськогосподарські об’єкти, наземні та підземні споруди, соціальну організацію території, пам’ятки культури, архітектури, історії та інші елементи техногенного середовища під час експлуатації об’єкта відсутній. Поводження з
відходами. Тимчасове зберігання відходів, що утворюватимуться під час підготовчих та будівельно-монтажних робіт, передбачено у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки. Утворені відходи будуть передані спеціалізованим організаціям. Соціальне середовище - вплив діяльності об’єкта на здоров’я населення оцінюється, як прийнятний.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технічної альтернативи 1 та додатковий вплив на ґрунти та геологічне середовище.
щодо територіальної альтернативи 1.
Прийняті санітарно-гігієнічні, протипожежні та територіальні обмеження згідно діючих нормативних документів.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядалась.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
4 Енергетичну промисловість Енергетичну промисловість: зберігання та переробка вуглеводневої сировини (газу природного, газу сланцевих товщ, газу, розчиненого у нафті, газу центрально-басейнового типу, газу (метану) вугільних родовищ, конденсату, нафти, бітуму нафтового, скрапленого газу); поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше; промислове брикетування кам’яного і бурого вугілля; гідроелектростанції на річках незалежно від потужності; гідроакумулюючі електростанції (ГАЕС); вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до Звіту з оцінки впливу на довкілля проводиться у відповідності з п.2. ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля” від 23.05.2017 р. № 2059-VIII.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати
частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля, у якому визначено допустимість провадження такої планованої діяльності
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Управлінням екології та природних ресурсів Черкаської обласної військової адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Управлінням екології та природних ресурсів Черкаської обласної військової адміністрації
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації , 18000, м. Черкаси, вул. Вернигори, 17, 38715482@ck.gov.ua, 0472-63-36-55, Петров Віталій Олександрович
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}